Nagyon sokan reagálnak evéssel a stresszhelyzetekre. A kényszerű karantén heteiben, hónapjaiban azonban még azok is indokolatlanul többet ehetnek, akikre ez egyáltalán nem volt jellemző.

A kétségbeesés, a bizonytalanság szülte félelem, a fizikai értelemben vett társas kapcsolatok hiánya, a bezártság vagy egyszerűen csak az unalom nagyon rossz tanácsadó tud lenni, és a hűtőajtó gyakoribb nyitogatására sarkallhat sokakat.

Na de hogyan NE váljunk érzelmi evőkké?

1. Kell, hogy legyen napirend!

Mert ha nincs beosztva a nap, könnyen elveszíthetjük a kontrollt minden, így az étkezés felett is.

2. A főzés ne pótcselekvés legyen!

Hanem teljes értékű program. Ételrendelés helyett jobb főzni, akár a kenyeret is saját kezűleg sütni.

3. Ne csábuljunk el az online bevásárláskor!

Ergo csak a szükséges, lehetőleg minél egészségesebb dolgokat vegyük meg, a nassolnivalókat hanyagoljuk. Ha nincs otthon rágcsálnivaló, nehezebb bűnbe esni. Rendeljünk zöldséget, gyümölcsöt.

4. Igyunk sok vizet, teát

Ha így teszünk, kevésbé leszünk kívánósak.

5. Foglaljuk el magunkat

Tévénézés helyett inkább csináljuk meg a hónapok óta időhiányra hivatkozva halogatott teendőket, úgy mint szekrények átpakolása, takarítás, esetleg a szobák kifestése.

6. Csak, ha tényleg…

Tegyük fel a kérdést a hűtőhöz közeledve: tényleg éhesek vagyunk-e?

+1. Sportoljunk

A sport jótékony hatásai között van, hogy csökken a valós éhségérzet is.

Forrás: CNN

Categories: OptiWeight

Call Now Button